10 Sepatu Gunung Waterproof Terbaik Untuk Hiking

Adidas Run High: gadis panas mendaki gunung

Pada hari ini, segalanya sedemikian rupa sehingga bintang-bintang benar-benar bersatu dalam tulisan Clever tidak akan naik ke atas bukit, yang pintar akan naik ke atas bukit. Saya bangun pada pukul 7:30 pagi menantikan adidas Run High. Bagi mereka yang tidak biasa dengan perincian acara, saya akan memberitahu anda secara ringkas: pada awal pagi, lelaki yang berani, bersukan dan sangat keren berkumpul dan bermula pada jarak 4 dan 10 km. Laluan larian bukanlah satu jenaka, jadi di suatu tempat kita berjalan menanjak, di suatu tempat kita hampir tidak dapat bergerak ke lutut (dengan baik, tidak sedalam lutut, tentu saja, tetapi ada cukup lumpur), dan di suatu tempat dengan hati yang ringan kita turun ke kelajuan penuh. Saya berfikir bahawa semasa saya berlari, saya pasti akan mengetahui apa artikel itu. Tetapi pada kenyataannya semuanya berubah secara berbeza: terdapat banyak pemikiran yang saya tawarkan kepada saya senarai teratas yang paling berjaya. Ini akan mempunyai sesuatu tentang motivasi, sesuatu tentang jarak, dan pastinya sesuatu yang dapat membantu anda berminat untuk mengikuti jejak.

Foto: Adidas Run High

Pemikiran 1: 4 kilometer bukan 4 kilometer untuk anda

Inilah yang perlu anda fahami sejak awal: 4 kilometer dari jalan raya sebenar - ini bukan jenaka bagi anda. Ke suatu tempat yang mesti anda jalani, tetapi di suatu jalan yang sempit anda tidak boleh melakukan tanpa tangan rakan. Secara amnya, jarak jejak yang tidak dapat diramalkan ialah sehingga saat-saat terakhir bahkan pihak penganjur tidak akan dapat memberitahu anda dengan pasti apa yang diharapkan di trek. Ia akan kering - akan lebih mudah, hujan - pengembaraan akan bermula. Di satu pihak, kami bernasib baik, semasa perlumbaan itu sendiri tidak ada hujan, tetapi pada waktu petang hujan turun dengan lebat, oleh itu, oleh kebersihan di penamat, seseorang dapat dengan segera menentukan bahawa dia adalah penonton atau meninggalkan jarak dalam 100 meter pertama.

Saya sangat beruntung kerana memilih kasut yang selesa dengan sol khas terlebih dahulu, jadi ketika semua orang tergelincir dengan susah payah, cuba mengambil ketinggian baru atau turun dengan lembut, saya bergerak mengikut rentak saya sendiri dan tanpa masalah yang tidak perlu. Pertimbangkan pilihan kasut dengan berhati-hati dan minta perunding untuk menunjukkan kepada anda model untuk jalan setapak.

Pemikiran 2: orang yang tahu di mana penamatnya adalah cantik

Adalah lucu dan menyakitkan untuk memberitahu betapa cantiknya kita berlari 100 meter terakhir ... sebelum 100 meter terakhir. Turun dari rintangan seterusnya, saya membenamkan diri di papan tanda sejauh 4 km, di mana sukarelawan gembira melambai kepada semua penamat. Secara semula jadi, semua orang segera mempercepat, tersenyum dan berlari 100 meter terakhir dengan senyum setengah wajah, hingga mereka berlari ke gunung terakhir, yang harus didaki sebelum melintasi lengkungan Finish. Sejujurnya, itu tidak mudah. Pertama, saya harus berjalan di sepanjang jalan yang sempit, dan kedua, perlu mengikuti langkah agar tidak menimbulkan kesesakan lalu lintas (dan kecepatannya berbeza bagi setiap orang). Terlepas dari segalanya, saya harus menjaga bar dan bahkan memecut sedikit, kerana lelaki di depan saya jelas sedikit gugup dan berharap mendapat rekod.

Pemikiran 3: semakin tinggi gunung, semakin tinggi keinginan untuk mengambilnyakucing

Ketika peserta perlumbaan yang lain dan saya baru saja naik ke ketinggian sejauh 2 km, kami mendapat pemandangan Moscow yang menakjubkan, khususnya Moscow City. Ramai orang berhenti di sini dan mengambil gambar selfie atau merakam video pendek untuk Instagram mereka. Pada masa itu, saya serius memikirkan untuk menyertai sekurang-kurangnya satu perlumbaan yang serupa. Fikirkan sendiri, jika panorama megah seperti itu muncul dari ketinggian Krylatsky Hills, maka apa yang dapat anda lihat dari ketinggian Elbrus atau Vesuvius?

Pemikiran 4: gunung menakluki gadis-gadis panas

Dan itu tidak lucu: - kemudian semasa perlumbaan saya beralih ke satu langkah (agak sukar untuk menyesuaikan diri dengan keturunan cepat dan pendakian biasa). Ada baiknya seorang pengajar perempuan berada berdekatan, yang memberitahu saya bahawa perkara paling penting dari jarak jauh adalah tidak menyejukkan badan! Sekiranya anda baru bermula sebagai pelari maraton yang menjanjikan, dan setelah lima minit dilancarkan dan bergerak ke tangga, maka tidak ada yang baik untuk badan anda akan berakhir. Lompatan secara tiba-tiba dalam kadar degupan jantung dan suhu badan bukanlah perkara terbaik yang boleh berlaku kepada seorang pemula dalam jarak berlari. Oleh itu, cuba teruskan. Walaupun akan lebih lambat daripada semua peserta atau lebih seperti langkah yang dipercepat, tetapi anda tidak akan keluar dari irama umum.

Pemikiran 5: Cari pacer anda dan jadikan pacer seseorang

Secara umum , ini adalah suatu keharusan: cari orang yang anda selesa cari. Mungkin dia akan mempunyai langkah yang selesa atau teknik yang serupa dengan anda. Dalam kes saya, semuanya kelihatan lebih mudah: Saya menjumpai seorang lelaki tua dengan kemeja-T. Semuanya mungkin, jika ada tujuan hidup, ia terang dan merah, jadi mudah bagi saya untuk melihatnya di khalayak ramai. Dia bahkan berhenti di garisan penamat, menunggu pacernya bertentangan dengan kehendaknya dan memberitahunya bahawa dia akan menyelesaikan keseluruhan jarak di belakangnya, biarkan dia terus maju dan berlari meter terakhirnya. Dia sangat gembira. Dan pada ketika itu saya berfikir bahawa setiap jarak dan setiap saat yang berlaku kepada anda dalam proses menjadikan anda lebih baik. Tidak menjadi masalah sama ada anda menaiki gunung, di sepanjang tanggul, atau di sepanjang stadium.

Pemikiran 6: juara - emas, juara dunia dalaman mereka - granit

Di garisan penamat, kita masing-masing memperoleh pingat. Tidak ada banyak anugerah di piggy bank sukan saya (atau lebih tepatnya, sangat sedikit), jadi itu bagus. Setiap pingat terbuat dari granit. Idea itu menjadikan saya sangat asli. Dari semua bahan yang sesuai untuk jarak jejak, saya akan memilih keluli atau granit. Walaupun saya mungkin tidak dapat menjelaskan mengapa.

Pemikiran 7: # berguna. Dan 5 lagi tempat yang boleh anda cedera Ia berlaku, dan tidak mengapa. Saya akan mencairkan pemikiran ini dengan petikan falsafah dari penerbitan di VKontakte: Sekiranya mereka meludah di belakang anda, maka anda berada di depan, tetapi saya rasa anda sudahfaham. Jaga siku dan kepala anda. Baiklah, jangan melambaikan tangan ke semua arah sendiri, walaupun hari ini atau tidak pernah anda berjuang untuk masuk ke sepuluh teratas. Pada akhirnya, kita semua adalah manusia, dan penamat yang indah tidak selalu penting sejauh jarak yang kita lalui. Sesuatu yang sangat filosofis keluar, tetapi saya rasa anda mengetahuinya.

Pemikiran 8: makanan, saya mencintaimu

Pemikiran yang tidak jelas bahawa sandwic paling sedap adalah yang ada di selesai. Di garisan penamat, gadis sukarelawan yang comel menyerahkan setiap peserta satu set dengan sandwic dan air. Beban karbohidrat hilang dengan kuat. Terasa sejuk sekali untuk duduk di pinggir tebing di atas Krylatsky Hills, mendapatkan sarapan anda dan mengagumi Moscow, yang akan mula bangun.

Sebelum perlumbaan, saya menasihatkan anda untuk tidak bersarapan pagi, apa-apa ia tidak akan berakhir dengan baik pada jarak yang jauh. Saya makan sebiji epal sebelum permulaan dan minum segelas teh suam dengan gula.

Pemikiran 9: Selfie untuk Ibu harus diambil pada awal dan dengan kemeja-T yang bersih

Pada akhir perlumbaan, saya benar-benar ingin mengambil foto yang indah untuk ingatan. Tetapi kemudian beberapa kilometer terakhir di lumpur membuat diri mereka terasa. Jadi ya, ambil gambar lebih awal, atau pilih sudut yang betul (saya akan menyebutnya: bahagian yang nampaknya bersih dari saya). Pada mulanya, omong-omong, ada lengkungan yang sangat indah.

Pemikiran 10: Saya dapat melakukan lebih banyak atau lebih cepat, baik, sekurang-kurangnya lebih banyak lagi

4 km tidak sedikit dan tidak banyak. 4 km adalah permulaan dan langkah pertama anda. Ingatlah bahawa anda sentiasa dapat melakukan lebih banyak perkara dan menetapkan diri anda yang baru dan juga matlamat yang lebih mencabar Jumpa anda pada bulan Ogos di Adidas Elbrus World Race.

GoPro: Danny MacAskill - Cascadia

Catatan sebelumnya Bandingkan yang tiada tandingannya. 10 fakta dari dunia ultramartphone jalan raya